Konserter

Byen brenner - Rekviem for Oslo (29. mai 2024) 

Vi markerer at det er 400 år siden bybrannen i Oslo med bestillingsverket Rekviem for Oslo.


I Rekviem for Oslo skildrer komponist Håvard Enstad den katastrofale brannen som førte til at byen ble flyttet vest for Bjørvika og gjenoppbygget under navnet Christiania.


Som i et tradisjonelt rekviem slutter verket med gjenoppstandelse, og siste del beskriver byen som vokste fram, og peker fremover. 

I tillegg til Rekviem for Oslo får du på konserten høre både tradisjonelle og moderne korverk. Konserten finner sted i vakre Grønland kirke - "østkantens katedral" - et steinkast fra området der brannen fant sted. 


Kjøp billetter her 

Facebook


Tidligere konserter:

Still Life (18. november 2023) 

"How to go on knowing the end of the story?” spørres det i åpningen av Dale Trumbore sitt korverk. Gjennom verket, og gjennom musikken, finner man muligens et svar. Musikken har tid som sitt medium. Den varer bare i en gitt tid. Allerede fra første tone, varsler den om en slutt. Et stilleben, eller still life, er billedkunstens forsøk på å fange det forgjengelige i det evige. Motivet blir vakkert nettopp fordi det i virkeligheten vil forgå.


I konserten Still Life presenterte Vox Humana ulik musikk som tematiserte håpet som finnes som et lite lys i mørket, metaforisk eller faktisk. Vi lot musikken snakke for seg og være en pause fra hverdagen utenfor.


Verker av Trumbore, Britten, Makaroff, Jenkins, Gullin, Tallis, Rehnqvist og Elgar.


Hits Me Baby (13. mai 2023) 

Feelin’ sad and low? Don’t think you’re strong enough? Hey ya - kom på konsert for spice, oddity og låter som tåler å bli hørt one more time! Vox Humana er still the one - og med “Hits - me baby!” ble det en lørdagskveld fylt med sweet dreams og fantasy!


De som tok turen til Popsenteret lørdag 13. mai var med og hørte musikken som har endret pophistorien! Og hva skjer med musikken i fremtiden? God only knows! Vi utforsket videre - og inverte every boy and every girl med! Won’t you give us some time?

Et Kråkeliv (november 2022) 

Hva har fire ben på morgenen, to om dagen og tre på kvelden?

Folkemusikken! 

9. November 2022 inviterte kammerkoret Vox Humana, dirigent Liv Astrid Dahl, og akkordeonspiller Oskar Walter Andersen til en konsert som utforsket norsk folkemusikk og dens bruk gjennom livet. Fra livets soloppgang til dødens solnedgang vugger vi bånsuller, danser springar, går brudemasj, og synger salmer når livsreisen er slutt. Alt sammen mens kråka kommenterer.

Konserten fant sted i Oslos eldste bestående bygning omtalt fra 1080 - Gamle Aker kirke.

Hav (juni 2022) 

Havet utgjør over 70% av jordens overflate og er unektelig en stor del av våre liv.

Konserten HAVET ble avholdt på den internasjonale dagen for verdens hav, 8. juni rundt Roald Amundsens polarskip «Gjøa» på Frammuseet på Bygdøy.

Vox Humana utforsket bølgenes lekenhet og mysterier, farlige forliser og kvalmende sjøsykdom gjennom et repertoar sammensatt av musikk som utforsker de ulike opplevelsene havet har å by på: en hyggelig sommerdag på sjøen, sanger som forteller om livet til menneskene som bor ved havet og lever av dets produkter, og store dramatiske stykker som beskriver de største tragediene havets krefter kan føre til.

Sammen med naturfilosof Martin Lee Müller dykket vi ned i havets fascinerende og viktige historier om store krefter og yrende liv. Hvordan er det å leve på havets dyp hvor solens stråler aldri finner frem? Hvordan klinger musikken til de som dro ut på havet og aldri kom tilbake? Perkusjonisten Nora Sjøgren skapte et lydbilde som forsterket havets store krefter og mange fasetter.

Natt (mars 2022) 

Fra farefullt mørke til lun omfavnelse kan natten bety så meget for så mange. På en reise gjennom et mangfoldig og stemningsfullt repertoar forsøkte vi å gi publikum en ro i nattens mysterium. Fra Anna Thorvaldsdottirs flytende kontemplasjoner til Karin Rehnqvists sylskarpe rytmiske presisjon, fra Eric Whitacres svulmende toneklynger til Anna-Karin Klockars sårbare skeivheter, og fra fullt kor til solo fløyte, utforsket vi nattens unike stemning sammen med fløytist Ida Zalk. Lystekniker Jørgen Straumsnes Tangen fremhevet musikken med stemningsfullt lysdesign som tok oss fra nattemørket inn i drømmeland og fram til morgengry.

Konsert med Vox Mariæ (oktober 2021)

Vox betyr “stemme” på latin, så det er ikke så overraskende å finne igjen dette ordet i navnet på kor over hele verden. Etter et langt koronaår uten konsert lengtet vi etter å bruke stemmene våre til det vi liker aller best, nemlig å synge. Heldigvis var det danske kvinnekoret Vox Mariæ på besøk i Oslo, og de inviterte Vox Humana med til å holde konsert i Haugerud kirke. I løpet av kvelden fikk publikum høre både norske, danske, finske og engelske verk fra de to korenes repertoar. Korene fremførte både hver for seg og sammen.

Bruddstykker (oktober 2020) 

Vi har over 30 års erfaring med fremføring av kormusikk med stor bredde i sjanger, besetning, og kulturopphav. Men etter et dypdykk i notearkivet fant vi til vår overraskelse så å si ingen verk komponert av kvinner. Vi ser nå at vi har vært begrenset av patriarkalske normer og rammer, og dette ønsker vi å bryte ut av!

Med konserten Bruddstykker ønsket vi å bryte med repertoartradisjoner for å speile og feire musikalske perspektiver fra den andre halvdelen av samfunnet, kvinnene! Programmet samlet stykker komponert av samtidens kvinner fra alle nordiske land. Musikalske perspektiver og historier fra Norge, Sverige, Finland, Danmark og Island utfordret musikalske elementer som tempo og rytme, note- og klangbilde, bruk av stemmen og språk. Dette gav et emosjonelt spenn fra nysgjerrig og nervepirrende intensitet, gjennom modig frykt og ensomhet, til fredfull ro og frigjørende glede.

Arrangementet var støttet av Sibelius-selskapet, Oslo Musikkråd og Oslo Kommune.

Merry Quizmas! (desember 2019)

Advents- og juletiden gir musikalske minner for livet, og Vox Humana inviterte til en engasjerende førjulsopplevelse der publikum fikk kjenne på både julenostalgi og konkurranseinstinkt. Under musikalsk ledelse av prosjektdirigent Marius Solevågseide, og i samarbeid med John Gunnar Lie og Vetle Andersen, kjent fra "Oslos Letteste Quiz", tok vi med oss julestemning og quizglede til utestedene Skatten og Kulturhuset i Oslo. Vi sang musikk fra velkjente julefilmer og jule-TV-programmer, som Alene Hjemme, Tre Nøtter til Askepott, Disneykavalkaden, Love Actually og Reisen til Julestjernen. Korets talentfulle medlemmer stod bak flere av korarrangementene. Publikum fikk testet sine musikalske referanser i kampen om en gjev premie, og det var særdeles hyggelig stemning rundt ølglassene. 

Skogstoner (september 2019)

Høsten 2019 inviterte Vox Humana og hardingfelespiller Helga Myhr Oslo ut av bykjernen og inn i en lavvo i skogkanten! Med konsertserien Skogstoner bød vi og prosjektdirigent Lisa Smith Walaas på en intim musikalsk opplevelse der tradisjonell folkemusikk ble flettet sammen med moderne klanger. Sammen skapte vi et annerledes lydbilde der tankene ble dratt mot en tid da mennesket levde nærmere naturen. Vi tente opp bål, og gjestene kunne kjøpe vafler og noe varmt å drikke. For noen ble konserten også en stemningsfull start eller avslutning på søndagsturen i marka. 

Johannes Brahms – fra kneipe til keiserby (mai 2019)

Det var aldri noen tvil om at Brahms i oppveksten var et stort talent, men det var ingen selvfølge at han skulle lykkes. Vox Humana og pianist Sara Aimée Smiseth ville med denne konserten forsøke å presentere hele denne livsreisen – fra kneipe til keiserby. Fortellinger og anekdoter fra Brahms rikholdige og turbulente liv dannet rammen rundt noen av Brahms flotteste verker for kor og klaver. Konserten ble holdt i musikkens tegn, til glede for gamle og nye Brahms-lyttere! 

Remember me (november 2018)

Allehelgenskonsertens tema var frykten for å glemme – og å bli glemt. Tittelen var lånt fra Purcells Didos klage, «remember me, but not my fate», kanskje det vakreste uttrykket i musikalsk form for å bli husket etter at man er ute av verden. Purcells «Remember not, Lord our offences», på den annen side, uttrykte at våre handlinger skal kunne glemmes. Konserten ble en utforskning av hva det innebærer å være et forgjengelig menneske. Konserten ble holdt i samarbeid med Norwegian Cornett & Sackbuts – til glede for både korister og publikum. 

Inge Bremnes og Vox Humana (april 2018)

Inge Bremnes og Vox Humana ønsket velkommen til en konsert hvor nordlendingen fremførte mange av sine kjente og kjære sanger. Inges følsomme låter som «Ka du håpa på?» og spenstige sanger som «Ingen som veit» fikk ny klang i kordrakt, og resultatet ble en magisk blanding av kor og band som trolig aldri har blitt hørt før. 

Førjulskonsert i Gamle Aker kirke (desember 2017)

Kammerkoret Vox Humana inviterte til førjulsstemning med en spennende kombinasjon av kor og kontrabass i Oslos eldste bygg. Konserten bød blant annet på et av Bachs flotteste korverker.

Knut Erik Sundquist er både en internasjonalt solist og en ettertraktet ensemblemusiker. Sammen med Lars Henrik Johansen tok han rollen som basso continuo i konsertens hovedverk, Bachs store motett «Jesu meine Freude», og stykker av Rameau og Purcell. Som klanglig kontrast fikk vi høre Arne Nordheims «Searching» for solo bass og Bjørn Kruses «Le voci di sempre» for kor a cappella. 

Death and Dawn (mai 2017)

I fellesskap med Berlin-koret Cantus Domus inviterte vi til Grønland kirke til et program med noen av de store stykkene fra romantikken; av Gustav Mahler, Max Reger og to stk. Mendelsohn – både Felix og Arnold. Disse komponistene befattet seg gjerne med livets store spørsmål, om å forsone seg med å være sårbart menneske. Fra 1900-tallet inngikk Poulencs ‘Sept chansons’ og stykker av Messiaen og Martin m.fl. De to korene samarbeidet første gang i 2016, da Vox Humana gjestet Berlin. 

Bittersøtt 1936 – Musikalsk tverrsnitt av et år (november 2016)

Vi valgte året 1936 til å belyse hvor sammensatt og forvirrende en epoke kan være. Hitler er ved makten, men krystallnatten ligger fortsatt foran oss. Sårene etter første verdenskrig er knapt leget, men det rasles på nytt i sablene. Frykten for den brune og den røde fare hausser hverandre opp. Musikkhistorien spriker, ulike stiler og ideologier innen kunstmusikken florerer og jazzen og musikalen vokser fram. Sammen med journalist og forfatter Christian Borch presenterte vi det musikalske og politiske året 1936 gjennom vidt forskjellige sjangre; fra den dystre samfunnskritiske musikken, via den surrealistiske franske poesien til den bekymringsløse amerikanske barbershop-tradisjonen. Kombinert med smaking av relevant og godt øl ble det en unik opplevelse for alle fem sansene. 

Nordischer Klang – Ulike blikk på det nordiske (mai 2016)

Finnes det en egen nordisk klang? Med friskt blikk og spesialskrevet musikk ønsket vi med dette programmet å presentere ulike sider ved det særegent nordiske, men også hvor tette båndene er fra Norden til det kontinental-europeiske, både når det gjelder tonal og tekstlig inspirasjon. I denne konserten, som også ble fremført på vår turné i Tyskland tidligere samme måned, var vi innom alt fra bestillingsverket «Nur ein lächeln lang», spesialskrevet for Vox Humana av Magnar Åm til et dikt av Rainer Maria Rilke, og til andre verk som «O Crux» av Nystedt, «Rosengårdsvise» av Rued Langaard, «Der Tod, das ist die kühle Nacht» av Peter Cornelius og «Le voci di sempre» av Bjørn Kruse. Konserten fant sted i Nationaltheatret i Oslo. 

Yuletide (desember 2015)

Sammen med tidligmusikkensemblet Norwegian Cornett & Sackbuts framførte vi også i år folkelige og rytmiske spanske julesanger, og noen kjente og kjære sanger i ny drakt. Dette skjedde i Oslos eldste bygg, Gamle Aker kirke. Konsertserien var også denne gang en del av NCS sin konsertserie «Brennaktuell Barokk», og publikum fikk blant høre mindre kjente instrumenter som zinke og sackbut. Det ble også gjenhør med stoff fra Vox Humanas album Yuletide, med musikk fra blant andre Magnar Åm og Benjamin Britten. Det ble en julekonsert med varm atmosfære og ordentlig julestemning! 

Gabriel Faurés Requiem m.m. (november 2015)

Vox Humana inviterte, i samarbeid med Romerike Sinfonietta, til en konsert viet den store franske romantiker Gabriel Fauré. Programmet omfattet flere av hans sentrale verk for kor og orkester, hvorav kveldens hovedverk var «Requiem», med originalbesetningen fra 1893. I tillegg medvirket Ellen Sejersted Bødtker på harpe og Dan René Dahl på orgel. Solister var barytonen Njål Sparbo og sopranen Anniina Reinholdtsen. 300 fremmøtte fikk en usedvanlig vakker konsertopplevelse i Uranienborg kirke. 

Musical Reflections – تأمّلات موسيقية (august 2015)

En varm uke i Jordan avsluttet vi med en konsert i flotte, moderne lokaler i Amman. Der hadde vi musikalske innslag sammen med Dozan Wa Awtar, et dyktig kor med medlemmer fra alle verdens kriker og kroker. Vox framførte flere norske klassikere, deriblant Ave Maris Stella og Våren av Edvard Grieg. Dozan framførte flere flotte arabiske verk og sammen avsluttet vi med en miks av Bruremarsj fra Valsøyfjord og en arabisk bryllupsang. 

Vox Humana synger Barne-TV-minner (april 2015)

En av Vox Humanas mer orginale konsertideer ble en realitet da vi i april 2015 avholdt tre konserter med musikk fra Barne-TV-historien på Kavakava i Oslo. Til å lose oss trygt gjennom det hele hadde vi med oss ingen ringere enn mangeårig kanalvert i NRK Ragnhild Sælthun Fjørtoft. All musikken var arrangert og tilrettelagt av koret selv. 

Yuletide (desember 2014)

Sammen med tidligmusikkensemblet Norwegian Cornett & Sackbuts fremførte vi Monteverdis Magnificat II, folkelige og rytmiske spanske julesanger og noen kjente og kjære sanger i ny drakt. Konsertserien var en del av NCS sin konsertserie «Brennaktuell Barokk», og publikum fikk blant høre mindre kjente instrumenter som zinke og sackbut. Det ble også gjenhør med Vox Humanas album Yuletide, med musikk fra blant andre Magnar Åm og Benjamin Britten. Dette skjedde i Oslos eldste bygg, Gamle Aker kirke. 

Gränslyd (vår/sommer 2014)

Gränslyd var en konsertserie mellom Oslo og Stockholm – ”Kongeveien” – som feiret at den norske grunnloven av 1814 også var starten på et nært folkelig fellesskap mellom Norge og Sverige. Konsertprogrammet var en lek i grenseland i mange betydninger, mellom folkemusikken og jazzen, mellom stemmen og instrumentet, komposisjon og improvisasjon. Her var Emigrantvisan i flere drakter, Edvard Griegs Våren med vokalimprovisasjon og Vårvindar friska som norsk 17-mai-sang. Her inngikk også norske og svenske folketoner i helt nye arrangementer for kor og trio.

Med oss på laget hadde vi Mats Berglund Trio, bestående av Mats Berglund (fiol), Robert Henriksson (bass), og Daniel Nolgård (piano).

Shakespeare på Nationaltheatret (november 2013)

William Shakespeares tekster har inspirert komponister til å tonesette både dikt og scener fra skuespill. I november 2013 presenterte Vox Humana, i samarbeid med skuespiller Bendik Østbye Johannessen, et utvalg av disse i Nationaltheatrets restaurant.

I programmet inngikk heksedansen fra Macbeth, alvens skumle vuggesang fra En midtsommernattsdrøm, Hamlets To be or not to be og Ofelias sorg over sin fars død. Gjennom de billedsterke tekstene levde vi oss godt inn i Shakespeares univers av drømmer, skjebne og kjærlighet.

Schnittkes Requiem (april 2013)

I april 2013 fremførte vi Alfred Schnittkes storslåtte og gripende requiem fra 1975. Vi hadde med oss et bemerkelsesverdig orkesteroppsett med piano, orgel, celesta, blåsere, el-gitar og el-bass – og ikke minst en masse slagverk; marimba, vibrafon, pauker, klokker og mere.

I programmet inngikk også Schnittkes «Stimmen der Natur» for 10 damestemmer og vibrafon, Arvo Pärts «De profundis» for mannsstemmer, orgel og slagverk, i tillegg til Pärts «Magnificat».

Konsert og ølsmaking med Tomas von Brömssen (november 2012)

I samarbeid med en av Sverige store skuespillere, Tomas von Brömssen, og cembalist Lars Henrik Johansen inviterte vi i november 2012 til et innblikk i Carl Michael Bellmans tekster og musikk. Noen velkjente arrangementer, andre skrevet spesielt for denne forestillingen. Vi hadde også med et par perler av Henry Purcell og Heinrich Schütz.

Musikken ble kombinert med smaking av 4 nøye utvalgte ølsorter.

Det ble tre stappfulle hus med storfornøyde konsertgjengere!

Lyst (juni 2012)

I forkant av en turné i England inviterte vi i juni 2012 til matinékonsert i Margaretakyrkan i Oslo.

Programmet var en skikkelig sviskekompott av korlåter: Fra Ola Gjeilo og Eric Whitacre til Edward Elgar, Poulenc og Lotti. «Eg veit i himmerik ei borg», arrangert av Magnar Åm, var også med. Dette arrangementet kan du høre i korets prisvinnende musikkvideo.

Ømhetens tre – sanger om fortvilelse og trøst (mars 2012)

I mars 2012 fremførte vi konsertforestillingen ”Ømhetens tre” for kor, fire celli og resitasjon. Med på laget hadde vi skuespilleren Ragnhild Vannebo og stjernecellistene Audun Sandvik, Aage Kvalbein, Erlend Habbestad og Ole Eirik Ree. Verket ble også innspilt samme vår, og kan høres her.

Magnar Åms oratorium fra 1999 er basert på dikt av Norges store poet Gunvor Hofmo. Hofmos diktning er sterkt preget av tapet av sin nære venninne i holocaust. Hun bruker sterke bilder og uventede vendinger til å sette ord på det usigelige.

Innimellom Magnar Åms verk satte vi inn tre satser fra Claudio Monteverdis ”Sestina” fra 1610. Fire hundre års avstand i tid, men med samme tårer over å ha mistet den elskede.

Perler for vin – Konsert og vinsmaking (mai 2011)

I «Perler for vin»-konserten i mai 2011 gjentok vi vår populære kombinasjon av korperler og smaking av vin, bundet sammen av anekdoter om musikken og vinen av vinvert Yngve Torud.

Det musikalske programmet varierte fra Grieg via Mäntyjärvi til Eurythmics, fra saftige Shakespeare-tekster til det sakrale. Programmet inneholdt også en urframførelse av Britney Spears’ «Toxic» i korversjon – et ferskt arrangement fra vår sopran Marthe Susann Åndahl.

Yuletide – en fredfull stund med Vox Humana (november/desember 2010)

Før jul i 2010 inviterte vi til en stemningsfull julekonsert i samarbeid med Oslo Gitarensemble. Hovedverket var Benjamin Brittens «A Ceremony of Carols».

På programmet stod blant annet også Brittens «A Hymn to the Virgin», Magnar Åms arrangement av «Corpus Christi Carol», «Eg veit i himmerik ei borg» og «Mitt hjerte alltid vanker» samt to stykker av Andrew Smith med latinske tekster.

Verkene ble også innspilt samme år, og kan høres her.

Fasetter av folkemusikk (juni 2010)

Kor er ikke noe vanlig instrument i det norske folkemusikken, men folkeviser og folketoner et viktig grunnlag for mye av korrepertoaret. I denne konserten belyste vi folkemusikken fra ulike vinkler. Programmet omfattet flere arrangementer av den svenske korlederen Gunnar Eriksson. Koret hadde under innstuderingen seminar med Gunnar Eriksson. Lek med tonalitet, rytmikk og improvisasjon var viktige bestanddeler, både i innstuderingen og under selve konserten.

Programmet omfattet også klassiske norske folkevisearrangementer som Øystein Sommerfeldts kor-versjon av Griegs «Haugelåt» og mer samtidsmusikkpregede arrangementer som Magnar Åms «Eg veit i himmerik ei borg».

Pärt – Bach – Monteverdi (februar 2010)

Programmet omfattet kjente komponister og til dels kjente verk med et tidsspenn på over fem århundrer, fra renessansen til vår egen tid. Sentralt i konserten stod nordisk premiere av Arvo Pärts «Stabat Mater» for kor og orkester.

Utdrag fra Bachs «Die Kunst der Fuge», to stykker av Monteverdi og Arvo Pärts «Magnificat» kompletterte konserten i en fullsatt Uranienborg Kirke. Orkesteret Inter Arcus var satt sammen av musikere fra operaen og filharmonien.

POP (april/mai 2009)

Våren 2009 presenterte vi program som favnet ulike sider av pop-rock-historien; fra musikaler til grupper som Beatles og ABBA. Noen av høydepunktene var Queen-låtene «Bohemian Rhapsody», «Killer Queen» og «Don´t stop me now».

Vi gjorde også lekkerbiskener som svisken «A nightingale sang in Berkeley Square», Beatles-låten «Martha my dear» og ABBAs «Dancing Queen». Det er ikke uvanlig å bruke kor i denne musikken, men det er mindre vanlig å gjøre musikken helt uten instrumenter. Denne konserten var en lek med – og en hyllest til – den menneskelige stemme.

Midtvintersfred (februar 2009)

I samarbeid med Indre Østfold Kammerkor inviterte vi vinteren 2009 til et variert program i Eidsberg kirke. Gjennomgangstemaet for hele programmet var stillhet og ettertenksomhet. Blant programpostene var Gabriel Faurés «Pavane», «Madrigal» og «Cantique de Jean Racine», Arvo Pärts «Magnificat», Maurice Duruflés «Quatre motets», Knut Nystedts «Peace» og Ola Bremnes´ «Birds» og «Stien». 

Musikalsk tapas – sterke smaker og følelser fra det latinske Europa (november 2008)

Denne konserten var den tredje hvor vi kombinerte ulike sanseopplevelser gjennom smak og musikk. På programmet stod musikk og vin i hovedsak fra det latinske Europa. Hovedverket for kvelden var Romancero Gitano, et verk basert på dikt fra samlingen ’Poema del cante jondo’ av den store spanske poeten Federico García Lorca (1898-1936). I rennessansemadrigalenes stil ble det en kveld med sterke følelser, farver og fornemmelser. 

Åpent landskap – korklassikere fra 1960 til 2000 (april 2008)

I «Åpent landskap» presenterte vi en variert bukett samtidsmusikk. Vi fremførte blant annet Cecil Effingers «Four Pastorals» for kor og obo – sannsynligvis for første gang i Norge. En del av programmet tok utgangspunkt i Shakespeares poesi: Nils Lindbergs «Shall I compare thee to a summer´s day» og utdrag fra Jaakko Mäntyjärvis moderne klassiker «Four Shakespeare Songs». Verker av Maurice Duruflé og Knut Nystedt kompletterte konserten i Margaretakyrkan i Oslo. 

Øl og sang i kloster og kneipe (november 2007)

Denne konserten var en oppfølging av fjorårets vinsmakingskonsert ”SangVinske besvergelser”. God musikk, og sang i særdeleshet, har til alle tider hatt godt drikke som følgesvenn. I løpet av denne kvelden var vi innom fem øl-typer i tillegg til et musikalsk program med mye både kjent og nyinnpakket stoff. Programtittelen henspeilte på at vi i Vox Humana forbeholder oss retten til å både gå i kloster og på kneipen med den samme musikalske oppriktighet. Akkurat som at det finnes skjemt i klosteret, så finnes det alvor på kneipen. Også øl da. 

Bach, Brahms og Beatles (juni 2007)

Konserten «Bach, Brahms og Beatles» på Månefisken i Oslo var en alvorlig lek med musikalske stilarter og med klassikere fra tre århundrer; Johann Sebastian Bach fra 1700-tallet, Johannes Brahms fra 1800-tallet og Beatles fra 1900-tallet. Ved å sette sammen nettopp disse tre ønsket vi å gi en opplevelse av hvordan musikk fra tre århundrer faktisk kan framstå som ganske nært og beslektet, bundet sammen av vårt instrument, den menneskelige stemme – vox humana. 

Sangvinske besvergelser (november 2006)

Med konserten «Sangvinske besvergelser» markerte vi oss som et kor med stor bredde i repertoaret – og som er kor som appellerer til alle sanser. Gjennom å kombinere vinsmaking med lettbevegende sang brakte vi et populært konsertkonsept på banen i kor-Oslo.